Monday, March 10, 2014

Haze

Hello my...umm..whatever~

Tonight nak tulis sikit pasal keadaan yang terjadi sekarang kat tempat aku belajar, okayy, here goes~




Bandar PekanBaru, Riau, Indonesia
Well, sebenarnya aku tulis ni pun sebab esok kampus aku tutup sampai hari khamis, so agak bersemangat la nak tulis natang ni, ok, kampus aku tutup sebab cuaca yang semakin hari semakin teruk di Pekanbaru, masalah jerebu, aku ingatkan masalah jerebu ni sekejap je sebab dah nak dekat 2 minggu, ni tak, makin lama makin teruk, 

then aku dengar Malaysia juga menghadapi masalah yang sama, tapi aku rasa takde lah seteruk macam keadaan di PekanBaru ni, well, tekak aku pun dah lama sakit, padahal minum air dah bertong tong , tapi still sakit jugak, aku malas la nak pi jumpa doctor , sebab kat sini hospital depa x macam kita, kita ada kerajaan , so charge fees dia kadang2 untuk bayar perkhidmatan je, tapi kalau kat sini bak hang, mahal gila la, sebab tu ramai orang2 indonesia pergi hospital kat tempat kita sebab kat sini mahal sangat, Hospital depa semua swasta , so kadang2 sakit kita tu sikit ja, but bila pi hospital, silap haribulan kena tahan wad, kena tahan wad bukan sebab sakit teruk ke apa, tapi just saje nak charge kita mahal, soo,, thats why, hmmm...

tapi yang good news nya, pemerintah sini suruh semua sekolah, and universiti tutup atas sebab faktor udara yang teruk, tapi universiti aku tutup 3 hari jela, but okay la 3 hari, sebab kalau campur 3 hari tu bermakna dah hampir 2 minggu aku tak pi kelas.. hahaks, 
gambar bawah ni nak tunjuk keadaan cuaca dekat pekanbaru..


Simpang utama depan Mall SKA


So much for 'azam' baru untuk semester 2 ni, lol, but mmg sebenarnya hari ni mmg last aku tak pi kelas, dah insaf and mmg nekad gila nak pi kelas esok, tapi nak buat macam mana kan? bukan aku yang suruh depa tutup, hehehe,,

okay lah, sebenarnya banyak benda aku nak tulis tadi, but oleh kerana luqman dan nabil datang lepak bilik aku sat tadi, terus rasa macam malas je nak tulis banyak2, hoho.. thats all, nnti aku post lagi lah, tu pun kalau ada benda menarik aku nak share or mood nak tulis tu datang, heee.. :3

okayy, see you again rakyat rakyat ku sekalian, kbaii





Related Articles

0 comments:

Post a Comment