Monday, August 3, 2015

Kucing part 2



Aku secara jujur,  bukanlah seorang pencinta kucing, tapi aku suka binatang,  selama hidup aku,  banyak benda aku dah bela,  hamster ntah berapa ekor,  ikan, Kucing x payah ckp la,  mmg byk, 
Family aku seringkali berpindah randah,  jadi setiap rumah kami,  mesti akan ada kucing,  mak ayah aku jenis tak kesah,  bagi mereka,  kucing ni pemberi rezeki dn mendoakan kita, 
Kalau nk cerita pasal kucing,  mmg beribu2 perkataan la,  sebab terlalu byk kenangan dan peristiwa,  tapi kali ni aku nak tulis. Tentang seekor kucing. Yang kehadirannya sangat bermakna dn memberi kesan yg amat dlm dlm hidup aku, 

Kisahnya bermula mcm ni,  seperti yg aku dh tulis kt post2 aku sebelum ni,  aku belajar kt indonesia,  skrg dh tamat semester 4 , masa awal semester 4 , dlm tgh bulan dua mcm tu,  seperti biasa,  pelajar yg menyewa bilik mcm aku, melakukan rutin2 aku yg biasa setiap malam,  iaitu cari makan,  aku dgn housemate aku,  bernama nash,  nash ni bkn jenis suka kucing,  tapi dia x aniayai,  cuma biasa biasa je,  masa tu aku nash,  dgn nabil,  kami bertiga makan kt kedai warung seberang jalan besar,  kami panggil tempat tu "ayam penyet pak jawa" , masa tu aku tgh makan,  aku perasan,  ad sekor anak kucing,  kecik je badan dia,  halus, keadaannya daif,  kurus kering,  mata penuh dgn tahi mata,  busuk dan kotor,  lama aku perhati,  sebab dia meminta2 makanan tapi satu orang pn endah,  paling sedih sekali,  yg pekerja warung smpai terpijak dia,  meraung la beliau dan beliau lari sorok kt bawah meja, 
Aku sebenarnya,  hati berbolak balik, kesian pun ada,  aku fikir nak amik ke tak anak kucing tu balik rumah,  tapi aku fikir,  aku setiap bulan, duit ckup2 je. Kalau bela dia ni mau kena beli makanan dia,  and makanan dia bukan murah,  tapi hati aku berat dn tekad nak amik jugak beliau,  lalu aku pun tanya pekerja kedai tu,  ni kucing siapa?  Aku x ckp pn niat aku,  tpi terus makcik tu suruh aku amik,  dia amik kucing tu dn letak dlm plastik hitam suruh aku amik,  mungkin kucing ni mengacau pelanggan2 dia,  aku pn x byk ckp,  amik jela,  so aku pun balik dengan nash bawak  kucing ni, meronta ronta la dia dlm plastik tu,  tapi aku duk usap2 dia,  ckp kt beliau surh bersabar,  anehnya,  beliau tak meronta dah, 
So sampai rumah,  aku terus sediakan kotak beralaskan kain buruk dn sedikit air minum,  hari dh malam,  esok pgi pun aku ada kelas,  so aku niat lepas balik kelas aku akan cuci dia, 
Bersambung...

Related Articles

0 comments:

Post a Comment