Monday, September 21, 2015

Boycotting




Tadi lepas shj siap waktu ujian , aku pulang ke rumah dari AMK ke Batu 4 , turun dari bas,  betul2 dpn Mc D Sg Isap,  dengan perut yg kosong dari pagi,  tergerak hati untuk singgah beli Mc D,  oleh kerana dompet tgh tebal,  rasa nak pergi tu sgt tinggi, 
Maklumlah,  kebulur kn,  lgpn dh lama x makan Mc D sejak dari peristiwa Palestine kena serang smpai skrg,  x pernah dh pergi Mc D, hati berbisik " alaa.. Kali ni je,  dh lama x merasa,  lgpn duit tgh byk,  tk luak laa.. Bukan selalu der" , lalu aku pn melangkah perlahan menuju ke Mc D,  then aku terfikir,  hampir aku terpedaya dengan bisikin Syaiton nirrajim,  dn teringat kata2 aku yg menyelar orang makan Mc D, umpama menyokong rejim israel,  setiap pembelian menyumbang kpd kematian orang2 palestine,  nnti Allah tanya kat Akhirat,  aku nak jawab apa? Biarlah aku berlapar dn menahan nafsu skrg dari disoal di akhirat kelak, 
Ibarat meludah ke langit kena muka sendiri,  aku tak mau kena ludah sendiri, 
Jadi aku pn teruskan pjlnn balik kerumah dgn perut yg kosong lagi empty, 
Hmm..  Sekian dari sy
#stillboycott
#noMcD

Related Articles

0 comments:

Post a Comment