Friday, February 19, 2016

Words Unwritten




Well, Hello Guys or whoever read this post, nak tulis english tapi better mix je la mudah kan, actually, banyak benda nak tulis, because 2015 is like.. tahun paling banyak event yang pernah berlaku dalam hidup aku, dengan jerebunya, dengan dompet hilangnya, dengan braces , bertanding dalam persatuan, patah hati and banyak lagi la.. mostly lebih kepada patah hati sebenarnya.. huhu
aku tak suka sangat tulis pasal riwayat bout my love life, because kalau tulis mostly macam bila orang baca nampak aku macam pathetic, desperate and so on..  so better i keep my mouth shut, 

but intinya, memang something that the scar will stay there forever, hurts, yeah, hurts like hell, and aku ni bukan jenis senang nak move on.. i think so laa.. hahaha 
But walaupun banyak yang pahit dari manis, in the same time, banyak la kan bagi pengalaman, dan dalam masa yang sama mematangkan lagi hidup aku, yelakan, dah nak masuk 23 tahun dah.. dah kira dewasa dah... kiranya kalau aku buat jenayah tak masuk juvana dah, mmg kena sumbat masuk penjara terus.. hmm...

Bercakap tentang umur, sebenarnya, masa aku sekolah menengah dulu, aku buat life planning, macam life goal la kiranya, 23 dah kawen paling lambat.. but sadly, based on the event happened to me, terpaksa tolak ketepi dulu soal kahwin tu.. kadang2 rasa taknak kawen terus pun ada.. jadi tawar hati gitu.. Nak cakap aku single sekarang ni pun tak jugak.. its complicated, but secara rasminya selagi aku tiada cincin tunangan sarung di tangan, selagi tu la aku kira single.. tapi.. tu laa.. ada pun rasa macam takde.. so.. lebih baik aku duduk di safe zone kan.. sambil2 tu boleh move on..

Mungkin takat ni jela aku tulis kot, tulis panjang2 karang.. jemu pulak membacenyer kan.. so.. better stop here, ringkas dan padat.. maybe next post akan ditulis pasal life event yang lain.. one day, kalau aku sempat rasa usia tua.. dapat jugak baca tulisan2 yang pernah terjadi kat aku kan.. takut2 aku nanti dah tua. alzheimer ke apa.. nauzubillah minzalik laa.. sebab anak saudara Buya HAMKA pernah cakap, benda yang terlintas yang kita rasa patut kita ingat, tulis la.. dan jangan berhenti menulis dan membaca,, suatu hari kita akan menghargai apa yang kita buat tu.. He got a point thou,, times flies.. InsyaAllah kalau rajin.. hehehe.. 

okay lah,, see uolls soon :D 

Related Articles

0 comments:

Post a Comment