Monday, March 7, 2016

Good Act



Assalamualaikum, just nak singgah sebentar, i think its important to keep here in my blog, harap2 bermanfaat :D




“Jadilah kamu orang yang baik, bila ada disukai, bila tiada dirindui, bila mati ditangisi, janganlah kamu jadi orang yang jahat, bila ada dibenci, bila tiada disukai, bila mati disyukuri” -Sayyidina Ali bin Abi Thalib r.a

Jika tak mampu buat kebaikkan, jangan pula lakukan kejahatan. Suatu hari nanti, hidup kita hanya akan jadi kenangan. Oleh itu banyakkanlah berbuat kebaikan agar menjadi seorang yang memberi manfaat kepada orang lain.

This quote really inspire me,  yela kan, memang objektif kita nak buat baik dengan semua orang, but for a guy like me, i doesnt really know how to mula untuk tegur orang dulu, melainkan tiada pilihan lain, and not all i can get along with, kadang2 cuba jugak untuk ikut kawan2 yang sifat dorang yang boleh ramah dengan semua orang , but i just cant.. maybe setiap orang lain2 mungkin,, but, i guess.. let time do their work, and i really lack of communication skills, so no bussiness yang melibatkan komunikasi dengan orang lain macam insurans and things like that for me thou..

Thats all from me, till next time :D

Related Articles

0 comments:

Post a Comment