Tuesday, July 1, 2014

Excitement

Rabu 2 July 2014 6:15am
This time i wanna post about my excitement waiting to return home, ^^ , here goes ~


After 11 month here, finally i can return to my country , Malaysia, pejam celik dah hampir setahun aku dekat sini, dan berakhirnya semester 2 pengajian ku, sebelum2 ni tak paling lama aku jauh dengan family is only 1 month tu pun masa duduk asrama masa form 6 dlu, huhu, 

Actually, aku sebenarnya boleh balik sebelum puasa lagi, but because dah beli tiket 3 July so terpaksalah aku tunggu and rasa berpuasa dekat sini, well, suasana dekat sini tak semeriah macam dekat Malaysia dari segi bazaar ramadhan but dari segi ibadah,aku terpaksa akui kat sini memang lagi bagus dari Malaysia, Surau and Masjid sentiasa penuh dengan jemaah dan katanya memang berlarutan sampai habis Ramadhan , depa memang mengimarahkan masjid compare to our place yang dimana belum sampai tengah bulan ramadhan semakin lama semakin sedikit jemaahnya dan akhirnya tinggal orang2 tua dan beberapa orang, 

Okay enuff speaking of that, continue to our main discussion, sebelum aku balik memang aku dah bercadang nak beli something to my love ones dekat Malaysia , oleh kerana aku tak pergi ke Bukit Tinggi yang juga macam kira Cameron Highland dekat sini oleh faktor duit so aku terpaksa cari buah tangan di sekitar bandar PekanBaru je, 

Oleh kerana aku ni cucu kedua paling tua dalam family belah mak aku, ( my mom anak sulung dari 7 adik beradik ) so aku ada banyak sepupu yang majoriti masih kecil2, so i decide to buy them a teddy bear, well, bukan sorang satu but each for 1 family, kalau boleh memang nak beli sorang satu but sebab faktor kewangan sebab harga each of them bukannya murah because of their qualities and my luggage space yang terhad so terpaksa 1 family 1 toys, heres a picture of those cuddly plushies , :) 


Dolphin, a duck, kucing bulat, bunny bag, chibi giraffe and a teddy bear look like a kuih, and most important is a penyu <3
Some of my little cousins
Well for my friends pula, i bought this yummy chocolatos, believe me, this thing can make you addict, while for my parents pula, i buy them perfume each, untuk siblings , beli chocolatos kotak besar each so masing2 boleh makan sendiri punya tak perlu kongsi2, and ada la stuff lain yang aku beli, but paling penting is for myself, sebelum aku beli bear2 ni aku dah usha and aku sangat tertarik dengan satu bear penyu ni, look really cute, quite big and perfect for hugging, so i decide to buy one for me, peneman tidur so tak payah lah aku peluk bantal dah pasni, hoho, :p
Chocolatos



Penyuuuuuuuuuuuuuuu :3

Oleh kerana dalam rumah ni aku yang paling akhir sekali balik, so ada banyak kerja yang perlu yang perlu aku bereskan, kemas rumah and etc, pergh sumpah malas, and needed to clean my room yang dah macam tempat berkubang, i hope tade binatang or serangga2 yang tidak diingini showed up masa aku kemas nanti, last night i just kill an adult scorpion, eiuw, packed my things, and then blah blah blah, malas dah nak tulis, 

kay, thats all i wanna write , kalau panjang umur akan diupdate blog yang ntah hape hape ni, see ya ~


Related Articles

0 comments:

Post a Comment