Friday, July 11, 2014

Me, Home and The Arab Niqabis


Post kali ni i wanna write about returning home, here goes :)




Finally, after 11 month in a foreign land, i arrived to my country, ambil flight dari pekanbaru ke KLIA2 and then naik bas ke KLIA1 sebab Kuantan takde Air Asia so terpaksa balik nak MAS, yeah, penat memang penat sebab bulan puasa and masa dekat KLIA2 tu aku sesat , seriously memang besar gila, amazed kejap sebab first time datang ke KLIA2 so jadi macam jakun sikit, >_<

Oleh kerana Flight aku pukul 6, and masa aku sampai KLIA1 tu dalam pukul 3, so merayau la aku sekitar2 KLIA tu tanpa hala tujuan, dah la sorang,bateri phone pun dh nak abis, wifi KLIA1 pun putus putus, masa aku merayau2 dekat KLIA1 tu i notice something, terserempak dengan beberapa family arab, perempuan dia masing2 pakai niqab, but yang aku pelik tengok dorang, yang suami dorang just pakai seluar pendek je, and cara aku tengok pakaian niqab dorang..well, tudung dorang tak labuh tak menutup dada pun and i still can see their body shape. hmm...  

but, husnu zon jela kan, mungkin faktor figure badan dorang besar so memang nampak macam tu, thats why i prefer cara perempuan kita pakai niqab,purdah ,burqa and others, sweet je nampak, macam crush aku, haha, :p

but nvmd that, as far as i can see that yang niqab semua ni dah jadi macam budaya dorang, and faktor orang arab sendiri tu kan,katanya lelaki dia tak macam kita, nafsu besar, kata orang lah, kesohihan dia aku tak tau la, 

okay enuff dengan cerita pasal niqab tu, i arrive and landing dekat kuantan betul2 masa nak berbuka puasa , so tak sempat la nak berbuka atas awan, hoho, tapi memang syok la juga bila sebab dapat enjoy sunset atas awan, ^^

Sunset :D

Aku disambut dengan kehadiran ayahku tercinta yang tggu depan pintu airport kuantan, and he give me sebiji kurma untuk buka puasa sebab masa turun dari kapal terbang tu dah berbuka. Sampai rumah, my ummi tggu dekat ruang tamu and greet me with a hug, maklumlah dah lama gila tak balik, and ummi dah masak special untuk aku, gulai ketam, udang galah, and banyak lgi lah seafood sampai berair  and gatal2 hidung makan ( allergic to seafood actually ) :3


Tu jelah aku nak tulis kot, okay baii ^^


Related Articles

0 comments:

Post a Comment