Monday, April 22, 2019

Farewell Mini Tiger 😢

22 april 2019



Today my most beloved cat ever finally passed away, after 3 month battling Sporo, sebenarnya i knew this day will come when i see his condition getting worse, but somehow my heart still hope that he will survive, but little i know that he is suffering so much,

His name is Nyeng, diambil dari perkataan Kuning that means yellow, a handsome ginger cat, dan tersangatlah baik dan cerdik, sangat manja, especially dengan aku, aku gelarkan dia mini tiger sebab dia nampak mcm harimau kecik, dengan belang2 dia , i really hope  that he will live until i have my own kid, planning nak bawak tinggal sekali when i have a new house bila dah kerja nanti, tapi nampaknya tu semua perancangan semata, Siapa tak sedih kan, dah macam anak sendiri dah,

Aku dah cuba sedaya upaya bila dapat tahu dia kena sporo, tapi disebabkan aku terpaksa kerja kat selatan tanah air, aku terpaksa tinggalkan nyeng dibawah jagaan adik aku, silap aku, sebab sebelum dia kena sporo aku tak mandulkan dia, kalau tak, takkan jadi mcm ni.. maafkan aku nyeng, im not a good owner..


Aku rasa sedih sebab tak dapat usap dan peluk nyeng untuk kali terakhir, nyeng memang sangat suka dipeluk, sebab aku dekat indonesia sekarang untuk urus sijil dan transkrip ijazah aku, aku rasa kalau aku dekat malaysia memang  takkan dapat kawal perasaan,

Nyeng memang takkan ada pengganti dia, sedih dia lebih sayu dari breakup, sebab you know that you will never meet again.. thats the worse, maafkan aku nyeng, aku tak jaga kau baik2, aku menyesal aku tangguh untuk mandulkan kau dulu, aku harap nanti bila aku dimasukkan dalam syurga kelak, aku nak mintak kau dihidupkan semula disana,

Sekarang hanya gambar dan video sebagai pengubat rindu, hanya mampu 2 tahun bersama, aku jumpa nyeng masa dia kitten lagi, datang entah dari mana, dalam keadaan yg kurus kering dan berkurap meminta makanan, dengan mata yang luka sebelah, mcm ada blood clotting dekat mata kanan dia, lepas pergi vet kerajaan, dari bloodclot jadi katarak camtu, tapi nothing serious la,


So aku kutip dia, dan mandikan dia, dan dia sangat manja dengan aku, sangat playful, nyeng makin gemuk dan terurus, kurap dan kutu pun takde, tapi bila dia start membesar, dan aku dekat indon, keadaan dia jadi kurang terurus, mungkin sebab dia tak dimandulkan dan selalu gaduh, maklumlah kucing jantan kan, satu lagi dia ni suka bergumpal2 atas tanah, sebab tu la mungkin dia dapat sporo,

Hmm.. tapelah, aku redha dengan pemergian dia.. maafkan aku nyeng, sesungguhnya memang aku sayang nyeng sepenuh hati, terima kasih nyeng untuk 2 tahun ni, sampai bila bila aku takkan lupa, nyeng akan sentiasa berada dalam hati, akan tetap hidup dalam memori dan hati selama mana aku hidup, jumpa lagi nyeng, dan maafkan aku, terima kasih nyeng , sayang nyeng




Related Articles

0 comments:

Post a Comment