Friday, August 9, 2019

Officially 26!

Assalamualaikum,

Setelah sekian lama tak post kt blog ni, mari kita buang kan sawang2 dan debu2 yang ada dalam blog ni,

Hari ni, 9 August 2019 genaplah umur aku 26 tahun, alhamdullilah, hari jadi aku sama dengan hari jadi Riau dengan Hari National Singapore, so takat ni mmg aku cuti selalu sejak 5 tahun kebelakangan , huhu,

Tapi sayangnya aku menyambut hari jadi aku jauh dari family lagi, macam biasalah, sambut sorang sorang je la dalam bilik, pizza hut hawaian chicken, coolblog unikorn dan secret recipe indulgence jadi menu aku hari ni, hehe,

Takat ni, alhamdullilah, Allah dah perkenankan doa aku dapat kerja under degree kat Singapore, walaupun kerja penat gila, tapi setakat ni aku boleh tahan lagi, dan makin lama makin boleh catch up dan serasi, suasana pun okay, setakat ni tak susah lagi la nk solat kan, tapi berbaloi la dengan gaji,

Akhirnya, dapat jugak berbakti balik kt parents dan adik2, even tak gaji lgi, tapi semua dah kira, huhu, sampai bila aku nak kerja ni? Tu aku tak pasti, yang pasti aku akan kerja kt sini sampai aku ada kerja tetap dekat malaysia, yelakan , kerja mcm ni byk makan tenaga dan masa, boleh dikatakan takde life, kerja balik makan tidur then bangun, life pun dalam 5jam kalau 9jam kerja, pastu pukul 3pgi dah kena bangun,

Tempat kerja aku sekarang
Singapore General Hospital


Tu lah realiti kerja singapore even gaji aku memang tinggi,

Yang pasti insyaAllah lagi 3 bulan, aku cadang nak angkat motor CC besar, cadang nak angkat Ninja 400, so fullfil salah satu wish list aku dalam hidup untuk merasai memakai motor besar, hehe

Lepas beli motor tu aku akan start menyimpan untuk modal kahwin dan modal beli kereta dan simpanan rumah, harap harap Allah permudahkan urusan aku nanti,

Okaylah, mungkin sampai sini je kot penulisan aku, jumpa next event yang bermakna dalam hidup aku, wsalam wbt

Related Articles

0 comments:

Post a Comment